Polski Internet w liczbach i Wpis numer 200 :)

To już nasz 200 wpis na tym blogu 🙂

200 setny wpis brostudio

Niebawem kończy się rok 2011, jeszcze nie czas na podsumowania, ale cieszymy się że wszystko idzie do przodu i mimo wielu trudności jesteśmy z wami na bieżąco.
Chciałem ten wpis uhonorować sneak-peakiem z badania na temat polskiego Internetu. Dane pochodzą z raportów serwisu interaktywnie. Możesz tam zobaczyć pełne zestawienie. Ja wybrałem kilka zaskakujących informacji, które zamieściłem poniżej:

  • Polski rynek reklamy wart jest 942 miliony złotych, co stanowi wzrost rok do roku o 62,5 procent.
  • Co trzecia reklama to double billboard 750×200. Na kolejnych miejscach: Rectangle 300×250 (13,4 procent) oraz Preroll, stosowany w reklamie wideo (11,7 procent).
  • Czas emisji reklamy billboardowej to około 14 sekund.
  • 70 procent twierdzi, że niewłaściwy dobór ofert negatywnie wpływa na ich opinię o serwisie.
  • W Polsce jest około 18 milionów internautów.
  • Internet w Polsce liczy 20 lat!
  • Z internetu mobilnego w Polsce korzysta 3,7 miliona osób.
  • 48 procent polskich internautów pobiera oprogramowanie z nielegalnych źródeł (jesteśmy w tej kwestii na 16 miejscu na świecie).
  • Cały rynek IT w Polsce jest wart 29 miliardów złotych.
  • W spisie powszechnym online wzięło udział ponad 2 miliony użytkowników.
  • 27 tysięcy złotych to średni zarobek dyrektora finansowego w polskiej agencji reklamowej. 23,3 tysiące złotych miesięcznie zarabia dyrektor kreatywny. Agencje reklamowe zwiększyły pensje średnio dla 34 stanowisk w firmie, jednocześnie obniżając płace dla 28.
  • Kobiety blogują więcej. 55 procent polskich blogerów to kobiety, 45 procent – mężczyźni.
  • 1800 sklepów wzięło udział w drugiej edycji Dnia Darmowej Dostawy.
  • E-commerce stanowi 3 procent całego rynku handlu w Polsce.
  • W Polsce funkcjonuje 10,8 tysiąca interaktywnych e-sklepów.
  • Użytkownicy Groupona zaoszczędzili „wirtualnie” 290 milionów złotych. Gruper pozwolił zminimalizować wydatki o ponad 82 miliony złotych.
  • Za pomocą urządzeń mobilnych dokonujemy 7 procent zakupów w sieci.
  • 850 tysięcy Polaków obsługuje swoje konto bankowe przez komórkę.

Rozwinięcie artykułu i dodatkowe komentarze dostępne są na serwisie interaktywnie. Ja dodam od siebie, że Internet w tym roku rozwinął się w skali logarytmicznej. To znaczy, że ekspansja sieci nastąpiła bardzo gwałtownie. Nie tylko zmienił się sposób wykorzystania tego medium, ale także znacząco przeobraziła się branża e-biznesu. Teraz największe znaczenie ma społeczność, interaktywność i kreatywność. Sieć wkroczyła w nasze życie. Coraz częściej oglądamy filmy przez sieć. Jest ona także świetnym medium do nauki. Był to świetny rok dla tego medium. Konkretniejsze zestawienie i nasze przemyślenia na ten temat opublikujemy jeszcze w tym roku 🙂

Podziel się na:
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google Bookmarks
  • Blogplay
  • Blip
  • Drukuj
  • Flaker
  • Twitter
  • Śledzik
Previous Post Next Post

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Connect with Facebook