Polski Internet w liczbach i Wpis numer 200 :)
- Michał Nowakowski
- 0
- Posted on
To już nasz 200 wpis na tym blogu 🙂
Niebawem kończy się rok 2011, jeszcze nie czas na podsumowania, ale cieszymy się że wszystko idzie do przodu i mimo wielu trudności jesteśmy z wami na bieżąco.
Chciałem ten wpis uhonorować sneak-peakiem z badania na temat polskiego Internetu. Dane pochodzą z raportów serwisu interaktywnie. Możesz tam zobaczyć pełne zestawienie. Ja wybrałem kilka zaskakujących informacji, które zamieściłem poniżej:
- Polski rynek reklamy wart jest 942 miliony złotych, co stanowi wzrost rok do roku o 62,5 procent.
- Co trzecia reklama to double billboard 750×200. Na kolejnych miejscach: Rectangle 300×250 (13,4 procent) oraz Preroll, stosowany w reklamie wideo (11,7 procent).
- Czas emisji reklamy billboardowej to około 14 sekund.
- 70 procent twierdzi, że niewłaściwy dobór ofert negatywnie wpływa na ich opinię o serwisie.
- W Polsce jest około 18 milionów internautów.
- Internet w Polsce liczy 20 lat!
- Z internetu mobilnego w Polsce korzysta 3,7 miliona osób.
- 48 procent polskich internautów pobiera oprogramowanie z nielegalnych źródeł (jesteśmy w tej kwestii na 16 miejscu na świecie).
- Cały rynek IT w Polsce jest wart 29 miliardów złotych.
- W spisie powszechnym online wzięło udział ponad 2 miliony użytkowników.
- 27 tysięcy złotych to średni zarobek dyrektora finansowego w polskiej agencji reklamowej. 23,3 tysiące złotych miesięcznie zarabia dyrektor kreatywny. Agencje reklamowe zwiększyły pensje średnio dla 34 stanowisk w firmie, jednocześnie obniżając płace dla 28.
- Kobiety blogują więcej. 55 procent polskich blogerów to kobiety, 45 procent – mężczyźni.
- 1800 sklepów wzięło udział w drugiej edycji Dnia Darmowej Dostawy.
- E-commerce stanowi 3 procent całego rynku handlu w Polsce.
- W Polsce funkcjonuje 10,8 tysiąca interaktywnych e-sklepów.
- Użytkownicy Groupona zaoszczędzili „wirtualnie” 290 milionów złotych. Gruper pozwolił zminimalizować wydatki o ponad 82 miliony złotych.
- Za pomocą urządzeń mobilnych dokonujemy 7 procent zakupów w sieci.
- 850 tysięcy Polaków obsługuje swoje konto bankowe przez komórkę.
Rozwinięcie artykułu i dodatkowe komentarze dostępne są na serwisie interaktywnie. Ja dodam od siebie, że Internet w tym roku rozwinął się w skali logarytmicznej. To znaczy, że ekspansja sieci nastąpiła bardzo gwałtownie. Nie tylko zmienił się sposób wykorzystania tego medium, ale także znacząco przeobraziła się branża e-biznesu. Teraz największe znaczenie ma społeczność, interaktywność i kreatywność. Sieć wkroczyła w nasze życie. Coraz częściej oglądamy filmy przez sieć. Jest ona także świetnym medium do nauki. Był to świetny rok dla tego medium. Konkretniejsze zestawienie i nasze przemyślenia na ten temat opublikujemy jeszcze w tym roku 🙂