IFTTT jako doskonałe narzędzie do zarządzania zadaniami

Jedną z ważniejszych kwestii w e-biznesie jest automatyzacja najczęściej wykonywanych zadań. Książki i publikacje dotyczące tej dziedziny uczą, że najlepszą metodą na stworzenie skutecznego biznesu jest ograniczenie ingerencji w każde z wykonywanych przez nas zadań (osobiście polecam bestseller: „Czas na e-biznes” Piotra Majewskiego – na prawdę rzeczowe podejście do tematu). Chodzi tu dokładniej o stworzenie systemu / modelu, który pomoże Tobie zarządzać czasem poprzez automatyczne wykonanie przez system pożądanej akcji (np. sprawdzenie maila, dodanie posta na blogu, wpis na Twitterze itp.). Tylko dzięki tej metodzie możliwe jest skupienie się na ważniejszych kwestiach zarządzania (planowanie, organizowanie, motywowanie i kontrola) biznesem.
Jedną z ciekawych możliwości na automatyzację zadań jest wykorzystanie aplikacji / serwisu IFTTT (if this then that), którą pragnę opisać w tym artykule. Zobacz krótki filmik o tej stronce.

Przeczytaj więcej o IFTTT i zobacz przykład wykorzystania tego serwisu.

Czym jest IFTTT?

Otóż IFTTT jest aplikacją, dzięki której możesz w prosty sposób powiązać wiele zadań i przypisać ich do najbardziej powszechnych portali. Możesz np. stworzyć akcję która będzie umieszczać wszystkie nowe wpisy z bloga bezpośrednio na Facebooka (my tak zrobiliśmy). W ten sposób nie musisz kopiować całej wiadomości i wklejać jej ponownie na fb. Takie rozwiązanie pozwala oszczędzić wiele czasu i energii. Możemy także stworzyć zadanie, które będzie umieszczał zdjęcia bezpośrednio w Dropbox’ie – bez naszej ingerencji. Dodatkowo możemy chociażby otrzymywać informacje o nowych wiadomościach e-mail przez sms . Tak na prawdę wykorzystanie IFTTT jest bardzo szerokie, ponieważ aplikacja działa w podobny sposób jak wykorzystanie operatora IF/THEN w dowolnym języku programowania. Możliwości są (prawie) nieograniczone.

Jak działa ifttt?

Na pierwszy rzut oka serwis może wyglądać na skomplikowany, ale w rzeczywistości tak nie jest. Możesz wykorzystać IFTTT na dwa sposoby:

  • Stworzyć własne zadanie.
  • Użyć jedną z wielu utworzonych recept. Recepty to po prostu gotowe zadania (stworzone przez użytkowników), które możesz wykorzystać na własny użytek (nieznacznie je modyfikując)

Jak stworzyć zadanie (Tutorial)

W tej sekcji znajdziesz informacje, w jaki sposób – krok po kroku – stworzyć swoje pierwsze, w pełni automatyczne zadanie. Mozesz także na samym początku wykorzystać jedną z gotowych recept i zmodyfikować ją pod siebie. Zaczynamy.
1. Zaloguj sie w serwisie. Rejestracja jest darmowa, a na prawdę warto wykorzystać potęgę IFTTT. Jeszcze sam sobie podziękujesz za ten krok 🙂
2. Tworzymy nowe zadanie poprzez kliknięcie w przycisk Create a task.
3. Po pojawieniu się dużego napisu If this then that klikamy na zaznaczony na niebiesko this.

IFTTT tutorial

4. Wybieramy dowolny kanał (miejsce, z którego będą pobierane dane do danej akcji, np. WordPress). Później musisz wpisać URL bloga i dane administratora, aby pobierać wpisy.

IFTTT tutorial

5. Wybierz trigger (wyzwalacz) dostępny dla danego zadania. W tym przypadku wybieramy, czy chcemy wykorzystywać wszystkie posty, czy tylko dowolne (na podstawie tagów bądź kategorii). Ja wybieram wszystkie posty (any new post)

IFTTT tutorial

6. Teraz pozostało zaplanować That (akcję, która ma być wykonana). Kliknij w napis i wybierz pożądany kanał – destynację.

IFTTT tutorial

7. Wybieramy kanał (w tym przypadku chcę, aby dane były dostarczane do mojego Facebook’a, więc wybieram FB).

IFTTT tutorial

8. Wybierz sposób pojawiania się informacji. Ja wybieram wiadomość na moim wall’u, więc klikam opcję 2.

IFTTT tutorial

9. Ustalamy, co ma się pojawić w danym komentarzu. To już zależy od ciebie, w jaki sposób chcesz pokazywać swoje wpisy.

IFTTT tutorial

10. Zapisz dowolną nazwę stworzonego zadania. Zadań możesz mieć max 10 na dane konto.
11. Co 15 minut system będzie sprawdzał i aktualizował status na Facebooku. Łatwe, przyjemne i pozwala zaoszczędzić mnóstwo czasu 🙂

Możliwości wykorzystania IFTTT jest na prawdę wiele. Spróbujcie stworzyć swoją własną akcję, bądź wykorzystajcie już gotowe recepty. Z mojej strony pragnę jedynie dodać, że takie rozwiązanie jest na prawdę pomocne i – jeśli myślisz poważnie o tworzeniu własnego e-biznesu – bardzo potrzebne. Nieśmiało szacując oszczędność czasu, mogę z czystym sumieniem potwierdzić, że jest to jedna z bardzo potrzebnych aplikacji / serwisów. Pamiętajmy, że zarządzanie czasem jest równoznaczne z zarządzaniem własnym życiem (jak mawiał Brian Tracy). Zachęcam do testowania i komentowania 🙂

Podziel się na:
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google Bookmarks
  • Blogplay
  • Blip
  • Drukuj
  • Flaker
  • Twitter
  • Śledzik
Previous Post Next Post

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Connect with Facebook