Jak zwiększyć traffic w sieci? Korzystaj z tendencyjnych pytań i odpowiedzi

Ostatnio pojawił się nowy serwis informacyjny tworzony przez Tomasza Lisa: Na temat. Znalazłem tam ciekawą mini-analizę pytań „zadawanych” w wyszukiwarce Google w Polsce. Jak to wygląda w praktyce? Przeczytaj poniżej.

Zapytania w sieci


Okazuje się, że statystycznie medium internetowe traktujemy wciąż bardziej jako rozrywkę (zabijacz czasu), niż sensowny obszar do poszerzania wiedzy. Świadczą o tym pytania wpisywane w Google. Wystarczy pierwsze słowo, aby dopełnienie pokazało najczęściej wyświetlane frazy. Post źródłowy przedstawia analizę pewnego obszaru sieci, ja chciałem tylko wyciągnąć z niego nasuwające mi się wnioski.
Otóż zadawane przez internautów pytania są po prostu głupie. Frazy w stylu „czy jestem ładna?”, albo „czy wampiry istnieją?” pokazują bardzo niski poziom rozmowy (pamiętajmy, że autocomplete w Google pokazują najczęściej wpisywane słowa). Takie zachowania tłumu pokazują, że jeśli chcemy stworzyć dowolny przekaz w sieci, jego treść musi być bardzo absurdalna (pierwsze wrażenie), aby zwiększyć traffic na stronę. To samo tyczy się e-marketingu i e-biznesu. Oprócz starannie wykonanych materiałów musimy (korzystająć z SEO i SEM) wzbogacić nasz produkt za pomocą prostych i głupimi wręcz informacji, które zwiększą traffic na stronie. Pamiętając o zasadzie „2% odwiedzających kupuje nasz produkt” takie rozwiązanie jest jak najbardziej na miejscu. Zapraszam do dyskusji na ten temat 🙂

Podziel się na:
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google Bookmarks
  • Blogplay
  • Blip
  • Drukuj
  • Flaker
  • Twitter
  • Śledzik
Previous Post Next Post

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Connect with Facebook