e-biznes z dwóch perspektyw

według Michała i Marcina Nowakowskich

Mar/12

26

Reklama Coca Coli. Dlaczego o niej tak głośno?

Nowa, hiszpańska reklama Coca Coli, w której główną rolę gra polski pracownik, wywołała spore kontrowersje w Polsce. Swój głos zabrali zarówno zwykli ludzie, jak i politycy. Wiele ludzi twierdzi, że reklama przedstawia polaków w złym świetle. Czy słusznie? Zobacz reklamę:


Reklamę można interpretować na wiele sposobów. Oczywiście może powodować negatywne skojarzenia stereotypu „biednego polaka”. Mi natomiast wydaje się bardziej, że reklama przedstawia bardziej więź międzyludzką i możliwość pomocy innych ludzi w trudnych chwilach. Tytułowy Jacek A. chce wrócić do Polski na euro i spotkać się z rodziną. Widzi szansę wygrania biletu na tą imprezę i… nie wygrywa.

Nie rozumiem dlaczego reklama wywołała tak wiele kontrowersji. Jak widać każdy pomysł można interpretować na wiele sposobów. Pamiętamy, jak wielki chaos wywołała reklama Warszawy na Euro 2012. Wydaje mi się, że ostra reakcja niektórych ludzi jest zbyt przesadzona. Poza tym to tylko spot reklamowy. Reklama ma jednak wielu zwolenników i przeciwników. Co o tym sądzisz?

Podziel się na:
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google Bookmarks
  • Blogplay
  • Blip
  • Drukuj
  • Flaker
  • Twitter
  • Śledzik

· · ·



1 komentarz

  • Komentarz admina: Marcin Nowakowski · 28-03-2012 o godz. 10:10

    Na początku nie zrozumiałem przesłania reklamy. Spodobała mi się sytuacja, kiedy ludzie dają Polakowi puste butelki. Dla mnie nie jest to reklama kontrowersyjna w żadnym przypadku.

Zostaw odpowiedź

<<

>>

Do góry

Nie jesteś przekonany?

Jesteśmy solidną, zaufaną firmą, działającą na rynku od ponad 5 lat.

Tworzymy zaawansowane projekty internetowe przystosowane dla Ciebie
i Twojego biznesu.

Z nami wykorzystasz
potęgę Internetu!