Marketing na Facebooku nie przynosi profitów sprzedażowych

Jeden z najbardziej znanych serwisów zajmujących się e-marketingiem (eMarketer) opublikował raport na temat powiązań konkretnych marek z portalami społecznościowymi. Konkluzja z niego płynąca jest bardzo ciekawa, dlatego zachęcam do zapoznania się z nim.
Głowne wnioski płynące z raportu związane są z powiązaniem portali społecznościowej ze sprzedażą. Okazuje się, że bezpośrednia relacja nie zachodzi, to znaczy że uczestniczenie w portalach społecznościowych bezpośrednio nie przekłada się na większe zyski. Facebook może umożliwiać lepszą komunikację z klientami, jak również pozwalać na testowanie produktów, oraz badania rynku. Dlatego marketing na portalach społecznościowych należy dobierać selektywnie i uważać na zależność klient-sprzedawca, ponieważ siła marketingu wirusowego może zarówno pomóc firmie, jak również przyczynić się do znacznych spadków sprzedaży (jak miało to swego czasu miejsce z branżą motoryzacyjną).
Badania pokazują także, że internauci lubią wpływać na daną markę / produkt, stając się prosumentami. Firmy mogą dzięki temu ukierunkować swoją kampanię wizerunkową i sprzedażową na konkretny tor, a klient czuje się doceniony i chętniej kupuje produkty konkretnej marki.

Raport e-marketing
Źródło: raport eMarketer.com oraz Interaktywnie.com

http://www.emarketer.com/Article.aspx?R=1008745

Podziel się na:
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google Bookmarks
  • Blogplay
  • Blip
  • Drukuj
  • Flaker
  • Twitter
  • Śledzik
Previous Post Next Post

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Connect with Facebook