e-biznes z dwóch perspektyw

według Michała i Marcina Nowakowskich

Maj/12

13

Steve Jobs – Biografia – streszczenie książki cz.3

Steve Jobs Biografia - recenzja książkiSteve Jobs Biografia – streszczenie książki cz.3

Autor: Walter Isaacson
Streszczenie kolejnych 10-ciu rozdziałów książki (rozdziały od 21 do 30).. Zapraszam do przeczytania streszczenia… Zapraszam do przeczytania streszczenia…

Rozdział 21 – Toy Story

Jobs dołożył wszelkich starań, aby stworzyć film razem z Disney’em. Dodatkowo Pixar stał na krawędzi bankructwa i nie byłby w stanie samemu stworzyć filmu Toy Story. Budżetem natomiast dysponował Disney.

W tym rozdziale dokłanie został omówiony proces stworzenia i ewolucji scenariusza filmu Toy Story jak i jego całkowite wykonanie. Dzięki kontroli kosztów nad filmem i bardzo dobremu scenariuszowi film animowany okazał się hitem kinowym, co zaowocowało tym, iż Pixar mógł finansować sam przyszłe filmy (oraz pracować na swoje konto, gdyż po wydaniu Toy Story opinia publiczna zastanawiała się, czy jest to film Disney’a, czy Pixara).

W tym miejscu można było powiedzieć, że Steve nie tylko tworzył fantastyczne produkty, ale także dwie najcenniejsze marki swojej ery – Apple i Pixar.

Rozdział 22 – Drugie przyjście

W połowie lat dziewięćdziesiątych Jobs czerpał satysfakcję ze swojego życia rodzinnego i sukcesu w dziedzinie filmowej, lecz cały czas był skłonny wrócić do przemysłu komputerowego.

Wartość akcji Apple zaczeły od pewnego czasu spadać, tak więc ówczesny zarząd zapragnął sprowadzić spowtorem Steve’a Jobsa do firmy. Nie było to jednak takie proste, gdyż Steve miał ogromne wymagania (przede wszystkim chciał rozwiązania ówczesnego zarządu). Po długich rozważaniach zarząd ugiął się pod naciskami Steve’a i po 11 latach od czasu wyrzucenia go z Apple, wrócił by przynieść kolejną chwałę firmie. Było to dokładnie 2-go grudnia 1996 roku.

Rozdział 23 – Restauracja

Jobs przedstawił swoją strategię powrotu na konferencji Macworld, gdzie został przywitany nie gorzej niż Elvis Presley podczas swoich koncertów. Ludzie go kochali, pracownicy jednak wiedzieli, że powrót Jobsa będzie oznaczał więcej pracy, ale też pracy przy ciekawych nowych produktach.

Steve powoli wydzierał władzę z rąk Amelia, ówczesnego szefa zarządu firmy, który coraz bardziej tracił poparcie wśród członków zarządu.

Rozdział przedstawia między innymi wspólną kolację Amelia i Steve’a przed przystąpieniem Steve’a spowrotem do firmy jak i pakt z Microsoftem, który można zobaczyć oglądając ostatnie sceny filmu „Piraci z Krzemowej Doliny„.

Rozdział 24 – Myśl inaczej

Jest to hasło wszystkich kampanii reklamowych Apple. Rozdział opisuje dokłądne podłoża współpracy z agencją marketingową, dokładne wytłumaczenie hasła reklamy, informacje o planach Steve Jobsa (jako iDyrektor) nad skupieniem się tylko nad określonymi dziedzinami pracy firmy (czyli przyjrzeniu linii produktowej Apple). Dzięki temu firma mogła zrezygnować ze słabszych projektów (palmtopy, sprzedaż drukarek, serwerów, kartridży do drukarek).

Rozdział 25- Zasady projektowania

Współpraca z Jonathanem Ive, brytyjskim projektantem przebiegała niezmiernie dobrze. Dzięki niemu powstały niemal wszystkie koncepcje nowego sprzętu Apple. Rozdział przedstawia pracę tego projektanta nad produktami Apple – bardzo ciekawy inspirujący rozdział.

Rozdział 26- iMac

Premiera komputera iMac została ogłoszona 6-go maja 1998 roku w sali Flinta w college’u De Anza w Cupertino. Cała konferencja była przeprowadzona w sposób, z którego Steve był znany – tak więc odniosła niesamowity sukces.

Rozdział dokładnie opisuje komputer iMac, tak więc jeżeli chciałbyś dokładnie przyjrzeć się specyfikacji tego komputera, z pewnością znajdziesz go w tym rozdziale.

Rozdział 27 – Dyrektor generalny

Tim Cook został mianowany dzięki decyzji Steve Jobsa na CEO firmy Apple z dniem 24 Sierpnia 2011 r. Dzięki niemu firma zredukowała ilość firm tworzących podzespoły dla Apple co zaowocowało lepszym wykonaniem i tańszymi kosztami wytworzenia. Steve przejął rolę osoby decyzyjnej w sprawie kierunku rozwoju firmy.

Rozdział 28 – Sklepy Apple

Rozdział opisuje sieci sklepów Apple, które są majstersztykami jeżeli chodzi o wykonanie i o jakość użytych materiałów do ich stworzenia. Dość długi rozdział, bardzo ciekawy dla ludzi interesujących się budownictwem.

Rozdział 29 – Cyfrowe centrum

Steve określij kierunek rozwoju firmy, zmieniając przy tym kolejny sektor multimediów – muzykę.

Firma Apple zaprojektowała nowy sklep muzyczny iTunes a Steve jako jedyny człowiek w historii był w stanie dogadać się z wielkimi koncernami muzycznymi, aby udostępnić ludziom utwory muzyczne do ściągnięcia za małe pieniądze i do tego pojedyncze piosenki, nie tylko całe albumy. Była to swoista rewolucja, której mógł dokonać tylko prawdziwy geniusz.

Wraz z rozwojem iTunes’a udało się stworzyć niesamowity produkt – pierwszy iPod. Jest to urządzenie do odsłuchiwania muzyki z niesamowitym, unikalnym interfejsem w formie koła, o którym chyba każdy z Was słyszał albo używał.

Rozdział 30 – Sklep iTunes

Dokładne opisanie procesu wdrożenia iTunes’a oraz informacje, w jaki sposób udało się Steve Jobsowi namówić ogromne koncerny muzyczne, by umieścić muzykę w sklepie iTunes. Niesamowicie inspirujący rozdział, w którym można zobaczyć, w jaki sposób przy pomocy „myślenia lateralnego” można dokonać rzeczy pozornie nie możliwych.

Rozdział potwierdza tezę, że Jobs posiadał „pole zniekształcania rzeczywistości”.

W kolejnej części przedstawię dalsze streszczenie książki.

Podziel się na:
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google Bookmarks
  • Blogplay
  • Blip
  • Drukuj
  • Flaker
  • Twitter
  • Śledzik

· · · ·



Bądź pierwszy, dodaj komentarz :)

Zostaw odpowiedź

<<

>>

Do góry

Nie jesteś przekonany?

Jesteśmy solidną, zaufaną firmą, działającą na rynku od ponad 5 lat.

Tworzymy zaawansowane projekty internetowe przystosowane dla Ciebie
i Twojego biznesu.

Z nami wykorzystasz
potęgę Internetu!